Sunday, February 9, 2014

Spatiu de lucru: Ileana Surducan

Astazi inauguram o noua rubrica pe blog, prin care vom incerca sa-i cunoastem pe autorii de benzi desenate prin prisma spatiului de lucru iar prima care a binevoit sa ne si spuna cate ceva despre asta este Ileana Surducan, proaspat intoarsa de la Angouleme.


"În prezent sunt destul de ocupată.
Lucrez la proiectul de ilustraţie/fotografie pentru care am făacut păpuşa care se vede în imagine (ilustraţii la Fata Moşului şi Fata Babei, cu personaje şsi decoruri 3D, realizate manual).
Apoi am început două albume de bandă desenată - unul în cadrul proiectului Ambasadei Cehiei -  Relaţiile Ceho-Romane in banda desenata, şi care se va concretiza în mai. Celalalt e un proiect personal, în faza de schiţă şi încercări, şi care înca îşi caută editură.

E întotdeauna plăcut să ai un spaţiu de lucru personal – dar al meu e completat şi cu o panoramă minunată a Mănăşturului, pădurii Hoia, Floreştiului şi Munţilor Apuseni. De câte ori ridic capul de la calculator am parte de un peisaj minunat. Şi apusurile de soare sunt incredibile.
Cât despre ce nu-mi place... dezordinea, ahem, creativă? Eu nu sunt ordonată din fire. Poza aceea e o inducere în eroare a publicului. Cum lucrez şi digital şi tradiţional, masa mea e mereu o aglomerare de creioane, acuarele, radiere – pe care trebuie să le am la îndemână. Spaţiul rămas liber e disputat de laptop, caiet de schite, scanner şi tabletă grafică. Geografia biroului se schimbă de trei ori pe zi, şi de multe ori bătălia culminează cu vărsarea apei de acuarelă şi măsurile de urgenţă ce se impun. Sau, alternativ, cu o Mare Ordine Generală, fiindcă nu-mi văd laptopul de hârtii.
Îmi place să lucrez dimineaţa – între 9 şi 12. Cred că atunci sunt cel mai productivă. Dar şi după-amiază, între 16 şi 22. După ora 22 productivitatea începe să scadă, dar continui să lucrez de multe ori până pe la 23. Alternez proiectele, şi seara le fac pe cele care nu sunt urgente sau nu necesită concentrare. Nu pot să lucrez noaptea. 
Şi ca ultimă observaţie:  jeleurile, ciocolată şi cafea cu lapte sau alte bunătăţi de felul ăsta nu trebuie să lipsească de pe biroul unui ilustrator."

No comments:

Post a Comment